Page 1 of 1
Gestolen Pc Traceren?
Posted 22 September 2007 - 11:50 AM
hallo allemaal ik heb een probleem de pc van mijn vriendin is gestolen ik weet haar ip adres en ik weet dat j dan ook gegevens van straat e.d kunt opvrage maar nu staat de pc dus bij iemand anders thuis:( is er een mogelijkheid om dat ip opte zoeke en te wete waar die staat please help
Posted 24 September 2007 - 10:02 AM
QUOTE (devastator @ Sep 22 2007, 12:50 PM) <{POST_SNAPBACK}>
hallo allemaal ik heb een probleem de pc van mijn vriendin is gestolen ik weet haar ip adres en ik weet dat j dan ook gegevens van straat e.d kunt opvrage maar nu staat de pc dus bij iemand anders thuis:( is er een mogelijkheid om dat ip opte zoeke en te wete waar die staat please help 
Nee dat valt niet meer te achterhalen:
Het ip dat je van je provider krijgt verwijst alleen naar het huis van je vriendin. Als de dief, de pc bij zijn zelf thuis op internet gooid, dan gebruikt die een ander ip (die hij weer van zijn provider krijgt).
oplossing van te voren:
Er zijn programma's die aan reversed ip connection doen. Hierdoor wordt er een signaal gestuurd naar een bepaald IP (naar het huis van je vriendin) zodat je vriendin kan kijken van welk ip (ip van de dief) het signaal afkomstig is. Met het ip van de dief kan je naar de politie gaan, die neemt contact op met de provider van het ip en vragen dan het adress op. Maar goed... het gaat hier dus om een programma... wat dus wil zeggen: format C: en het werkt niet meer.
Volgens mijn: hebben sommige laptops (omdat deze vaker gestolen worden dan gewone desktop pc's) een ingebouwde optie die dit doet. Hierdoor kan je de laptop traceren.
Share this topic:
Page 1 of 1

Help
Start New Topic
Add Reply
MultiQuote