squareders forum: Dep (data Execution Prevention) - squareders forum

Jump to content

Dep (data Execution Prevention)

#1 User is offline   narek 

• Group: [squareder]

Posted 03 May 2007 - 03:48 PM

hey mensen als ik een film download heb op of een dvd wil afspelen waarop een gedownloade film zit dan krijg ik een melding <om uw computer beter te beveiligen heeft windows dit programma afgesloten,DEP> dan moet ik op sluiten drukken en da gaat het dicht. weet iemand hoe ik dat beveiliging uit kan zetten of iets dat ik het niet meer krijg, want zo kan ik die files niet afspelen, of moet ik eerst player openen en dan via player die files selecteren en afspelen, zo krijg ik dat melding niet

thx

This post has been edited by narek: 03 May 2007 - 07:22 PM

0

#2 User is offline   square 

• Group: Root Admin

Posted 03 May 2007 - 07:27 PM

QUOTE (narek @ May 3 2007, 02:48 PM) <{POST_SNAPBACK}>
hey mensen als ik een film download heb op of een dvd wil afspelen waarop een gedownloade film zit dan krijg ik een melding <om uw computer beter te beveiligen heeft windows dit programma afgesloten,DEP> dan moet ik op sluiten drukken en da gaat het dicht. weet iemand hoe ik dat beveiliging uit kan zetten of iets dat ik het niet meer krijg, want zo kan ik die files niet afspelen, of moet ik eerst player openen en dan via player die files selecteren en afspelen, zo krijg ik dat melding niet

thx

wacht even,
je heb een player laten we zeggen: windvd
je doet er een copie in van een dvd want je wil je origineel niet beschadigen,
vervolgens start windvd, en wil gaan spelen: en dan zegt windows: "om uw computer beter te beveiligen heeft windows dit programma afgesloten,DEP"

Maar je kan dus wel:
windvd openen en dan zeggen bestanden vanuit <dvd-rom> openen... en dan doet die 't gewoon?

dan zou ik gewoon dit even proberen:

eigenschappen deze computer
geavanceerd
in het vakje 'prestaties' klikken op de knop 'instellingen',
het tabblad 'Preventie van gegevensuitvoering (DEP)',
hier kun je windvd aan toevoegen die de fouten geeft.

DEP komt trouwens mee in service pack 2 van windows XP en service pack 1 van server w2k3
mocht je het nog willen weten: DEP is een programmaatje dat een ander programma controlleerd voor de allocation van het geheugen (NL woord weet ik ff-tjes niet).

ik heb er zelf geen last van omdat ik tot service pack 2 alle updates heb, service pack 2 vind ik zwaar verneukt. ALleen al dat je drie extra klikjes moet geven voordat je een website kan openen tongue.gif
0

#3 User is offline   narek 

Posted 04 May 2007 - 03:24 PM

QUOTE (square @ May 3 2007, 06:27 PM) <{POST_SNAPBACK}>
wacht even,
je heb een player laten we zeggen: windvd
je doet er een copie in van een dvd want je wil je origineel niet beschadigen,
vervolgens start windvd, en wil gaan spelen: en dan zegt windows: "om uw computer beter te beveiligen heeft windows dit programma afgesloten,DEP"

Maar je kan dus wel:
windvd openen en dan zeggen bestanden vanuit <dvd-rom> openen... en dan doet die 't gewoon?

dan zou ik gewoon dit even proberen:

eigenschappen deze computer
geavanceerd
in het vakje 'prestaties' klikken op de knop 'instellingen',
het tabblad 'Preventie van gegevensuitvoering (DEP)',
hier kun je windvd aan toevoegen die de fouten geeft.

DEP komt trouwens mee in service pack 2 van windows XP en service pack 1 van server w2k3
mocht je het nog willen weten: DEP is een programmaatje dat een ander programma controlleerd voor de allocation van het geheugen (NL woord weet ik ff-tjes niet).

ik heb er zelf geen last van omdat ik tot service pack 2 alle updates heb, service pack 2 vind ik zwaar verneukt. ALleen al dat je drie extra klikjes moet geven voordat je een website kan openen tongue.gif

nou kijk het zit zo: stel ik heb een film gedownload en ik heb het opgeslagen in het map mijn video's. zodra ik op het map mijn video's klik hij opent dat map en zodra het open is krijg ik dat melding en ik moet dan op sluiten drukken. maar als ik via een player open laten we zeggen media-player en ga naar bestand open ....... naar dat bestand dan krijg ik dat melding niet. of als ik een dvd in speller doe en ga naar Deze computer en klik op datbetreffende station waar dat dvd in zit waarop een gedownloade film op zit dat krijg ik weer dat melding dat ik het moet sluiten.

ik heb net gedaan wat je zegt maar zodra ik het mapje weer open krijg ik het weer, hoe bedoel je trouwens dat je alle updates ik update me pc ook vaak

thx
0

#4 User is offline   square 

Posted 06 May 2007 - 02:31 PM

okeej, ik snap het al wat meer..
dus als je de map zelf opend dan krijg je die melding.
als je een AV aan heb staan, moet je die is uitzetten en dan kijken of het weer gebeurd...
en anders, moet je ff explorer aan die lijst toevoegen (misschien dat dat helpt)

over die updates... ik heb alle updates tot service pack 2.
service pack 2 heb ik dus juist NIET.
de updates die daarna komen heb ik ook niet, logisch: die kan je alleen krijgen met service pack 2 tongue.gif.
Dit voorkomt namelijk een hoop van dit soort (achterlijke) beveiligings problemen.
Maar goed, als je alle updates heb ben je natuurlijk veiliger. Maar ik loop heel veel te rotzooien dus ik ben toch nooit veilig and me don't care :teehee:
0

#5 User is offline   narek 

Posted 06 May 2007 - 10:38 PM

QUOTE (square @ May 6 2007, 01:31 PM) <{POST_SNAPBACK}>
okeej, ik snap het al wat meer..
dus als je de map zelf opend dan krijg je die melding.
als je een AV aan heb staan, moet je die is uitzetten en dan kijken of het weer gebeurd...
en anders, moet je ff explorer aan die lijst toevoegen (misschien dat dat helpt)

over die updates... ik heb alle updates tot service pack 2.
service pack 2 heb ik dus juist NIET.
de updates die daarna komen heb ik ook niet, logisch: die kan je alleen krijgen met service pack 2 tongue.gif.
Dit voorkomt namelijk een hoop van dit soort (achterlijke) beveiligings problemen.
Maar goed, als je alle updates heb ben je natuurlijk veiliger. Maar ik loop heel veel te rotzooien dus ik ben toch nooit veilig and me don't care :teehee:

ik blijf dat rot melding krijgen vroeger had ik het niet na laatste keer dat ik me windows opnew heb geinstaleerd krijg ik dit egt ballllen naja dan maar zo maar ben wel er8er gekomen dat als je die medling krijgt je kan wel op de gewenste film kliken en pas daarna afsluiten dus een ding zit mee
0

#6 User is offline   bedar 

Posted 23 May 2007 - 04:21 PM

Je kan de DEP altijd uitschakelen in je registry ;) heb ik ook gedaan.. Vanaf ik Vista kreeg en hij me opeens die melding in men gezicht smeet ging ik zo vriendelijk in de registry knoeien om het uit te schakelen smile.gif Waar die key precies is weetik niet ;)

edit: heb nog ff rap dit gevonde ( is niet met registry ;) ):

http://ictfreak.wordpress.com/2007/03/05/h...ion-prevention/
0

#7 User is offline   square 

Posted 24 May 2007 - 08:48 PM

zelfde uitleg als van mij, maar niet over dat je boot.ini kan aanpassen (Y) very nice:
Start - Run - notepad.exe C:\boot.ini

Het enige wat je aan hoeft te passen is het volgende: /noexecute=optin naar /noexecute=AlwaysOff.

Hierna nog even de PC of Server opnieuw opstarten en zoals je in het onderstaande plaatje ziet, is de DEP feature uitgeschakeld.

(weet die dat zeker, volgens mijn is het menu gewoon gedisabled, maar goed als 't maar werkt natuurlijk tongue.gif )
0

#8 User is offline   narek 

Posted 26 May 2007 - 09:17 PM

ah thx mensen zo **** irri dat gelukkig is het nu uit smile.gif bedankt
0

#9 User is offline   square 

Posted 29 May 2007 - 03:57 PM

QUOTE (narek @ May 26 2007, 10:17 PM) <{POST_SNAPBACK}>
ah thx mensen zo **** irri dat gelukkig is het nu uit smile.gif bedankt

nice, hoe heb je het uitgekregen dan?